Welcome to Hogwarts!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 River & Olivia

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Olivia




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 13-06-13

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimeza jun 15, 2013 3:53 am

Ondanks het met Olivia's sociale vaardigheden wel goed zat, zocht ze toch soms stiltes op. Ze had die morgen haar nieuwe uil in de uilentoren bezocht. Het was echt onwijs cool om een eigen uil te hebben, ze had alleen maar padden gehad en die gingen vaak allemaal rond de kerst dood. Imogen mocht dan wel een oud beest zijn, maar ze was nog taai en veel mooier dan zo'n kleine, vieze slijmbal van een pad. Terwijl ze daar stond, had ze inspiratie opgedaan voor haar dagbesteding. Ze had besloten dat ze best wel even een wandeling kon maken door haar vertrouwde school, voordat ze haar hutkoffer verder zal uitpakken en zich klaar zal maken voor de eerste lesdag. Na een lange zwerftocht was ze terecht gekomen bij het meer, waar ze neerplofte en wat van haar laatste Smekkies naar binnen stopte die ze nog over had van de treinreis. Haar gezicht vertrok toen ze net de oorsmeer-smaak had en ze trok afwezig gras uit de grond en peuterde met haar nagels in de aarde. Ze was liever hier dan thuis, ondanks de goede band met haar ouders. Olivia voelde zich nooit op haar gemak in Bath. Ze schrok op toen ze voetstappen hoorde, zuigende modder die aan iemands schoenzolen bleef plakken en soppen. Ze glimlachte vluchtig toen ze River zag. Een meisje uit Ravenklauw dat ze toevallig kende, omdat ze ooit samen kruidenkunde hadden. "Hoi River," Olivia wist niet of River op haar aanwezigheid zat te wachten, maar ze stak beleefd haar laatste Smekkies naar haar uit. "Ook een paar? Ik had daarnet oorsmeer. Echt walgelijk."
Terug naar boven Ga naar beneden
River

River


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 10-06-13

Info
Jaar:: 7
Naam:: Scarlett

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimeza jun 15, 2013 4:47 am

Een beetje afwezig liep River over het buitenterrein. Lessen waren nog niet begonnen, dus ze kon nog geen huiswerk maken of iets leren. Ze verveelde zich dus kapot, vandaar had ze besloten maar eens naar buiten te gaan. Nu was het immers nog goed weer, dat zou ook niet lang meer zo zijn. Het was niet voor niks Engeland, he. Niet dat het thuis, in Ierland, erg anders was. Ze keek op uit har gedachtes toen ze iemand hoi tegen har hoorde zeggen. Ze glimlachte naar Olivia, het meisje dat ze een paar keer in de klas wel eens had gesproken, en ging naast haar zitten. ‘Hey.’ River schudde haar hoofd. ‘Nee, bedankt. Smekkies heb ik drie jaar geleden al opgegeven, op een of andere manier wist ik alleen de vieze smaken uit te kiezen.’ Ze hoorde mensen wel eens praten over chocolade en toffe smekkies, maar het enige wat zij altijd kreeg was oorsmeer, snot, en dat soort dingen. Ze keek even naar het meer en toen weer naar Olivia. ‘Fijne vakantie gehad?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 13-06-13

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimeza jun 15, 2013 5:46 am

Olivia trok even licht haar mondhoeken op en at haar laatste Smekkies op. "Jammer.. Je mist aardbei, mango en chocolade.. En iets anders." Ze sloot haar ogen even maar haalde haar schouders op toen ze de smaak van haar laatste Smekkie niet kon plaatsen. Ze keek even naar River en toen naar het donkere water van het meer. "Hm, het was wel oké. Mijn ouders hadden het te druk met hun werk om op vakantie te gaan.. Ik heb me moeten vermaken in Bath. Maar dat was niet zo erg." Ze frunnikte aan haar blonde haar. Het was krullerig en ietwat verwaaid. Olivia was veel ijdeler dan de meeste meiden op Hogwarts en de schrale wind irriteerde haar mateloos. Het was niet goed voor haar huid en het verpeste haar haar. Helaas voor Olivia was het altijd wel winderig of nat in Engeland. "En jij? Nog ergens heen geweest deze vakantie?"
Terug naar boven Ga naar beneden
River

River


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 10-06-13

Info
Jaar:: 7
Naam:: Scarlett

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimeza jun 15, 2013 6:11 am

‘Ach, daar kan ik mee leven. Als dat betekent dat ik geen pens in snoepjesvorm hoef te eten vind ik het prima.’ Sowieso, als River chocolade wilde dan kocht ze wel gewoon chocolade, smaakte ook nog eens beter. Ze schudde haar hoofd. ‘Ik heb mijn hele vakantie doorgebracht in het oh zo geweldige Limerick,’ zei ze, op een sarcastische toon. Ze vond het prima om thuis te zijn, maar de stad waar ze woonde was zo onbewogen als ze Noordpool. Waarschijnlijk gebeurde er daar zelfs meer. ‘We zouden eigenlijk op vakantie gaan, maar mijn vader moest op het laatste moment weg voor zijn werk.’ River haalde haar schouders op. ‘Jammer, maar helaas. Ik kan alleen niet wachten tot de lessen weer beginnen, de verveling wordt me nu echt te veel. Hopelijk gaat het dit jaar wat beter met Bezweringen. Spreuken beoefenen lijkt me gewoon niet te lukken.’ River had liever theorie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 13-06-13

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimeza jun 15, 2013 6:22 am

Olivia knikte begrijpend, al had ze helemaal geen zin in de lessen, op Kruidenkunde na. "Mee eens. Ik ben er ook echt een ramp in." Ze frunnikte even aan het embleem op haar borst, het trotse wapen van Hufflepuf. Mensen deden vaak flauw over Hufflepuff, maar Olivia was opgelucht geweest toen ze bij hen werd gesorteerd. Haar hele familie zat vol met Hufflepuf, het was heel raar en opvallend geweest als Olivia opeens een Zwadderaar was geweest. Het idee alleen al dat zij, angsthaas en mensenvriend, een Zwadderaar zal zijn was al lachwekkend. "Maar ik zie meer op tegen Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Ik haat dat vak. Ik krijg er altijd buikpijn van. Gelukkig is het voor mij het laatste uur op woensdag." Ze keek even naar River. Ondanks ze heel wat practica samen hadden uitgevoerd tijdens Kruidenkunde, kende ze haar niet zo goed. Ze wist dan ook niet echt iets te vragen, of door te vragen naar wat er terecht was gekomen van River's oorspronkelijke vakantieplannen, als ze die had gehad. "In de eerste waren Vliegles en Verweer tegen de Zwarte Kunsten echt de vakken die ik het meest haatte." Ze lachte even bescheiden. "Ik ben nog steeds een nul in vliegen, hoor. Mijn moeder probeerde me haast iedere zomervakantie bij te spijkeren maar ze heeft het denk ik opgegeven."
Terug naar boven Ga naar beneden
River

River


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 10-06-13

Info
Jaar:: 7
Naam:: Scarlett

River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitimezo jun 16, 2013 12:59 am

River zat niet voor niks in Ravenklauw, ze paste precies bij het plaatje wat mensen van Ravenklauw hadden. Ze hield van leren, maakte zonder mokken haar huiswerk en zat soms tot diep in de nacht nog in haar boeken te lezen, waardoor ze vaak op de bank van de leerlingenkamer in slaap viel. Ze trok een moeilijk gezicht toen vliegen genoemd werd. Ze hoefde maar een meter van de grond te komen en ze kreeg al een paniekaanval, zo erg was haar hoogtevrees. River had precies één vliegles gevolgd, daarna was ze gewoon niet meer komen opdagen. Normaal zou ze dat nooit doen, wegblijven bij een les, maar vliegen kon ze gewoon écht niet verdragen. Ze had nog liever een hele dag Bezweringen. ‘Ik heb vooral zin in Geschiedenis van Toverkunst en Oude Runen.’ De meeste mensen zouden dat echt de saaiste vakken ooit vinden, alleen maar theorie en oubollig gedoe, maar River vond het geweldig, want ze was er goed in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





River & Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: River & Olivia   River & Olivia Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
River & Olivia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» River & James
» Olivia Hayes
» River Elisabeth Waldorf
» Wie wil meeten met River/Jonah.
» Wilt iemand met Olivia meeten?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Welcome to Hogwarts! :: RPG :: Buitenterrein.-
Ga naar: